Een kleine droom. Eentje uit mijn kindertijd.

Ik heb een kleine droom, hij spruit voort uit mijn kindertijd. Weet je nog, die periode in je leven waar je alles kon en mocht worden? Astronaut? Natuurlijk kan jij dat! Prinses? Zeker en vast, doen! Brandweerman? Geweldig! Eens je wat ouder bent, moet je met die verhalen niet meer afkomen. En al zeker niet bij je ouders. Die verklaren je zot als je op je zestiende nog altijd prinses wil worden en ook gelooft dat je hierin zal slagen. Genoeg onnozel gedaan, tijd voor studeren en het echte leven!

Eén van die spelletjes waar ik als kind graag mijn tijd aan versleet, was ‘winkeltje spelen’. Met van dat plastieken geld, plastieken fruit en een plastieken winkelmandje. 

"Dag mevrouw. Hoe is’t? Wil je iets kopen? Een appel?
Natuurlijk, een mooie groene appel heb ik voor jou.
Dat is dan 3 frank alsjeblieft.
Dank u. Daaaag." 

En zo ging dat dan uren aan een stuk. Tot het tijd werd voor bed of buitenspelen.

Ik zou vandaag de dag nooit een winkel beginnen. Het lijkt mij hard werken en weinig verdienen. En dat is niet voor mij weggelegd :-) Maar als ik in Azië ben en al die prachtige handgemaakte spullen zie, dan droom ik er van om nog eens ‘van winkeltje te spelen’. Ik heb eigenlijk nog aan heel veel spullen kunnen weerstaan maar af en toe geef ik toch eens toe. 


Nu, achteraf bekeken, denk ik dat ik me al die tijd te veel heb ingehouden en heb ik een beetje spijt dat ik bepaalde dingen niet gekocht heb onderweg. Maar ik heb toch een aantal practhige spullen verzameld over de twee jaar: een lichtgroene, lederen portefeuille uit Laos, mooi gevoerd aan de binnenzijde en een cadeautje aan mezelf voor mijn 32ste verjaardag. Een aantal zijden sjaals met traditioneel batik patronen erop in Bali. Een prachtige inox koffiefilter (voor 1 koffietje) in Vietnam, het land van de strafste koffie. Een groentenrasp om papaya en mango salade te maken, gekregen tijdens een kookworkshop in Vietnam. Een blauwe sarong, die overal mee naartoe gaat, uit Jakarta. 

Soms droom ik stiekem van een leuke webwinkel met al die kleine niknakske uit Azië. Elk met een verhaal erachter. Een bont allegaartje van mooie dingen. Gewoon, om nog eens van winkeltje te kunnen spelen.

1 reacties:

PAK RUDI zei

Assalamualaikum wr.wb mohon maaf kepada teman teman jika postingan saya mengganggu anda namun apa yang saya tulis ini adalah kisah nyata dari saya dan kini saya sangat berterimah kasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala atas bantuan pesugihan putihnya tampa tumbal yang sebesar 15m kini kehidupa saya bersama keluarga sudah sangat jauh lebih baik dari sebelumnya,,saya sekaran bisa menjalanka usaha saya lagi seperti dahulu dan mudah mudahan usaha saya ini bisa sukses kembali dan bermanfaat juga bagi orang lain,,ini semua berkat bantuan Mbah Rawa Gumpala dan ucapa beliau tidak bisa diragukan lagi,bagi teman teman yang ingin dibantuh seperti saya dengan pesugihan putih bisa anda hubungi di no 085 316 106 111 jangan anda ragu untuk menghubuni beliau karna saya sudah membuktikannya sendiri,karna Mbah tidak sama seperti dukun yang lain yang menghabiskan uang saja dan tidak ada bukti sedankan kalau beliau semuanya terbukti nyata dan sangat dipercay,,ini unkapan kisah nyata dari saya pak Rudi di semarang.Untuk lebih lenkapnya silahkan buka blok Mbah di ��PESUGIHAN PUTIH TANPA TUMBAL��

1 reacties:

PAK RUDI zei

Assalamualaikum wr.wb mohon maaf kepada teman teman jika postingan saya mengganggu anda namun apa yang saya tulis ini adalah kisah nyata dari saya dan kini saya sangat berterimah kasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala atas bantuan pesugihan putihnya tampa tumbal yang sebesar 15m kini kehidupa saya bersama keluarga sudah sangat jauh lebih baik dari sebelumnya,,saya sekaran bisa menjalanka usaha saya lagi seperti dahulu dan mudah mudahan usaha saya ini bisa sukses kembali dan bermanfaat juga bagi orang lain,,ini semua berkat bantuan Mbah Rawa Gumpala dan ucapa beliau tidak bisa diragukan lagi,bagi teman teman yang ingin dibantuh seperti saya dengan pesugihan putih bisa anda hubungi di no 085 316 106 111 jangan anda ragu untuk menghubuni beliau karna saya sudah membuktikannya sendiri,karna Mbah tidak sama seperti dukun yang lain yang menghabiskan uang saja dan tidak ada bukti sedankan kalau beliau semuanya terbukti nyata dan sangat dipercay,,ini unkapan kisah nyata dari saya pak Rudi di semarang.Untuk lebih lenkapnya silahkan buka blok Mbah di ��PESUGIHAN PUTIH TANPA TUMBAL��

 

5 reasons to get the newsletter

1. you don't need to surf to this website
2. it's free
3. your personal details are safe
4. you know first about all the new adventures
5. you don't like, unscribe with just 1 click

Stay tuned. Subscribe.

@NoMadBelgian on Instagram